Amandaworld presentation

Tänkte effektivisera tiden lite och göra en liten presentation av mig själv. De flesta som läser är väl folk jag känner gissar jag men om det finns några nya läsare så kanske ni vill veta lite mer om mig :) Här nedan kommer lite info i alla fall!

Mitt namn är Amanda som kanske inte undgått någon.

Jag fyllde nitton nu den 27 oktober :)

Bosatt i Ystad som ligger 45 min från Malmö, i Skåne alltså med andra ord. Jag bor fortfarande hemma med båda mina föräldrar och min tre år yngre syster.

I somras, den 12 juni, tog jag studenten. Känns helt sjukt när man tänker på det. Är jag liksom redan så långt kommen i livet? haha. Kul tanke, känns som jag gick i nian på högstadiet nyss.

Jag har sedan början på första ring varit tillsammans med min bättre hälft. Alexander heter han och bor i en by 20 minuter från Ystad. Han har alltså följt mig genom hela gymnasietiden och stöttat mig i allt jag gjort.

För tillfället jobbar jag på ICA här i Ystad. Jag trivs bra med mitt jobb som består mestadels av kassa-arbete. Man möter en hel del människor, både på gott och ont, hehe.

Mina intressen består mestadels av shopping och mode, pojkvän, vänner, familj och även en del skrivande. Som jag nog nämnt förut så gillar jag att skriva. Det bor väl en liten nörd i mig I guess :) Jag tycker även att inredning och design av alla möjliga typer är kul.

PÅ tv ser jag helst: Desperate housewives, christine, ugly betty, mad men, prison break, how I met your mother, andra avenyn, och ja, typ alla andra komediserier som visas.

Något jag och min kille tycker om att se på när vi slappar hos honom är serien OZ, den är jättebra. Gammal men bra. We like it.


Vad mer kan jag berätta?

jag har två husdjur som består av en pytteliten fisk, som inte ska vara pytteliten egentligen utan medelstor. Lite skumt men den har inte växt något alls sedan den var ett yngel men den verkar må bra såå :) jag har även en groda. Jag älskar grodor, ja alltså mestadels fiktiva och inte levande, men jag tycker de är söta små varelser. Små grodor dock, stora grodor är läskiga. Vi kan säga såhär: jag tycker de flesta grodor är söta, så länge jag slipper röra dem. En annan kul grej är att jag har samlat på alltifrån gosedjur till annat med grodor på ända sen jag var liten. Samlandet har avtagit något med åren men mina riktigt gamla vänner och släktingar köper fortfarande grodor (i alla dess former) till mig i present, en kul grej liksom.

hmmm.. jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva för tillfället. Ska försöka komma på lite mer till nästa inlägg. Så alla nya kan lära känna mig lite mer.


AMANDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0