BBQ

Hej!
Idag har jag min första lediga dag på en vecka cirka! Skönt att sova ut lite och vet ni? Jag har faktiskt tagit ett rejält tag och städat upp på rummet, MAN SER GOLVET! Sensation..
Dagens väder är allt annat än bra, mulet och på gränsen till regn, skulle egentligen ner och anmäla mig till lite distanskurser på komvux men det sket sig när jag ringde syon och fick veta att hon har semester till den 10 augusti, så det får bli anmälan därefter.
Ikväll ska jag tillsammans med min pojkvän, hans bror och hans brors tjej ut till Fransson och Sofia och grilla & eventuellt bada! :)
I förrgår spelade jag och Alex minigolf ute vid jaktpaviljongen här i Ystad, skoj! Men jag förlorade :(
ska hoppa i duschen nu och sen ska jag eventuellt träffa Josse en stund :)
Skriver kanske mer sen, puss & kram!

hemklickat

Från nelly's rea, 149 riksdaler. Inte illa pinkat!
Nellys rea

Gooood "yoghurt"

Hej! Jag har länge varit sugen på att testa kvarg, men inte riktigt tagit tag i saken, igår köpte vi kesella och blåbär och bara pyttelite socker, skitgott! :) och jäkligt nyttigt!
Har suttit på internet och kollat runt efter olika recept med kesella/kvarg, så att man kan variera. En favorit hos många är att blanda kvargen med funlight av olika smaker, man kan även göra som jag och mosa bär och blanda i och istället för socker hälla i flytande sötningsmedel! :)
Nu ska jag till affären :) Puss

Tisdag

Tisdag och solen skiner, härligt!
Inatt sov jag hos Alex och imorse var vi hos tandläkaren, vi råkade dock stänga av alarmet så det kom aldrig någon snooze, vi vaknade igen 06.32 och tåget gick 06.48, det var bara till att slänga på sig kläderna, borsta tänderna och kuta mot tåget, vi hann som tur var men jag fick sminka mig på tåget ^^!
Sen hoppade vi av vid persborgs station och tog ettans buss till limhamn där vi gick i ca tio min innan vi kom fram till kliniken!:)
När vi var klara åkte vi bussen tillbaka och käkade lite frukost på mc donalds! Bagel och pannkaka, mmm gott.
Därefter åkte vi buss till centralen och Alex åkte iväg med sin buss mot Entré för att jobba och jag satte mig och väntade på mitt tåg hem! Vid elva var jag hemma igen :)
För en stund sen var jag och handlade lite mat, kylen är ganska tom ^^. Ikväll kommer Josse hit och jag ska bjuda henne på middag; kycklingspett och hemmagjord jordnötssås med nudlar eller ris :) gott!
Nej, nu ska jag gå och städa och tvätta lite :) På torsdag kommer ett helt gäng trevliga människor hit och grillar, ska bli hur kul som helst!:)
Puss & Kram
(HEJ MORFAR! )

passion for fashion

pics: weheartit

SIGNS

weheartit

icons

M-K & Ashleys, två av mina stora modeförebilder.

räkoooor

Hej på er. Har för en stund sedan avnjutit en god middag med min Alexander :) vi åt räkor och lite vitlöksbröd, mums!
Just nu håller jag på och fibblar med bilder på facebook men det fungerar inte riktigt som det ska så jag får göra om vissa grejer flera gånger, gah!
Men nu verkar det som det fungerar! Finally. Fjärrkontrollen har förresten slutat fungera så nu kan vi bara kolla på 1,2 och fyran ute i vardagsrummet eftersom de kanalerna ligger på boxen. Snart får vi nog gå in på mitt rum.. där funkar fjärren iaf!
Ha en najs kväll, kramis!
Bilderna tog jag när jag kom hem efter en lång och svettig powerwalk, härligt!

söndag

Jahaja, då var det söndag och imorgon börjar officiellt min semester, woho! :)
Idag gick jag och Alex upp vid fyra för att agera chaufförer till och från Malmö, tiiiidigt :( Nu har jag sovit en liten stund och ska strax ta mig en liten lur till. Körde nyss Alex till tåget eftersom han ska jobba idag.
Senare ska jag städa upp här och sen bär det av till affären för att panta lite flaskor och inhandla lite mat inför veckan :) vår ost är slut bl.a.