BOBBY'S

Någon som provat BOBBY'S nya produkter som endast finns att köpa på KICKS? Jag fick nämligen ett presentkort på några hundringar på just KICKS nu den 27 då jag blev nitton. Kanske bud på att prova någon av produkterna tänker jag. Har inte hört om någon som provat dem så jag är lite osäker.

För övrigt gillar jag inte direkt Bobby, alla "kändisar" (meaning: obetydelsefulla bloggare) går och klipper sig hos honom i Sthlm och om jag ska vara ärlig så är jag faktiskt inte imponerad ett dugg av det han gör. Min frisör kan göra det han gör för inte ens hälften av den summan han tar. Hehe, ganska ironiskt att man låter sig luras på det viset.

För visst gör vi det? Vi låter oss luras av det "glamorösa"!? Man följer strömmen lite och låter sig ryckas med av frestelsen, jag kan väl erkänna att även jag kan låta mig ryckas med av sådant då och då. Men långt ifrån allt.

Det märks ju så tydligt att de som skriver ut om vart de klipper sig bara vill visa att de är så himla "inne" och går till den trendigaste salongen i stan. Det är överskattat och rentav tramsigt. Jag sparar mina pengar istället, klipper mig på ett mindre känt ställe och har mer pengar över till sådant jag verkligen, verkligen vill spendera pengar på. För det är ju faktiskt mest en nödvändighet att klippa sig, visst vill man vara fin i håret men det kan jag fixa så lätt själv.

Min poäng är att det är bara så kul att se hur lätt folk luras till att köpa en tjänst eller en produkt bara för att andra säger att det är så jättebra, mest för att de tjänar pengar på att säga det. Det är ju så.

Folk låter sig köpas av minsta lilla och sen snackar de om att de är så himla självständiga. Ja eller hur va.

Men om någon testat dessa produkter så får ni gärna höra av er i alla fall om de är värda att köpa - för produktens skull alltså och inte märket för det bryr jag mig inte ett skvatt om.


AMANDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0