Svininfluensan

Jag vet inte vad ni säger om det här med hela influensagrejen. Själv tycker jag det är otroligt uppförstorat och tramsigt. Jag är inte minsta rädd för den. Det har gått till jävla överdrift alltså.

MEN, jag låter folk tycka och tänka om influensan exakt vad de vill och försöker inte påverka folk att tycka som jag. Om man vill vaccinera sig så varsågod, jag tycker inte mindre om en människa för det. Det är upp till var och en men jag kommer inte att vaccinera mig, den saken är säker.

Jag tror inte på det ett enda dugg och jag tror faktiskt inte att den här influensan är värre än en vanlig förkylning för en för övrigt frisk människa.

Vaken.se är en väldigt bra sida på många vis där de tar upp sanningen kring olika saker, t.ex. vaccinet och vad det innehåller. Jag vet att det finns mycket påhittat kring både vilka biverkningar vaccinet har och också kring vad som händer om man blir smittad av influensan. Men här har ni fakta, innehåll i vaccinet. Det är ju ingen hemlighet.

Visste ni t.ex att vaccinet innehåller olja från fenan på utrotningshotade hajar som annars är olagligt att använda sig av? Man har alltså dödat och använt sig av utrotningshotade hajar, hur sjukt är det? Sen finns det andra ämnen i som tidigare varit totalt och strängt förbjudna dels i Sverige men även i många andra länder OCH nu helt plötsligt är det okej att använda sig av gift i ett vaccin :S


Länkar om vaccinet & influensan:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=578
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=595
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=601


Blir så arg när folk försöker övertala mig om att vaccinera mig. Jag vill inte. Ha respekt för det så som jag har respekt för er som vill ta vaccinet. Sen tycker jag det är bullshit att säga att man ska vaccinera sig för att inte smitta folk som är i riskgrupperna, MEN hur förklarar de då att om de i riskgrupperna är vaccinerade så är de ju immuna mot sjukdomen enligt läkarna och då finns det ingen risk för oss icke-vaccinerade att smitta dem... .SÅVIDA det där vaccinet inte är en bluff. Vilket det också finns spekulationer i.

Det finns så många spekulationer i det här och det är så jävla överdrivet.

Men jag förstår att Sverige är desperata, de har köpt in vaccin för flera miljarder och så är det inte så många som vill ta det. Hörde att man vill införa vaccinstvång i vissa delstater i USA, hur juste är det? Ska man bli tvingad till det nu också.

Jag anser även att staten på något vis får makten över en om man tar vaccinet, vi vet ju inte så mycket om varken sjukdomen eller vaccinet, det kanske är ett trick för att tjäna mer pengar. Tänk om vaccinet gör en jätte, jättesjuk. Kanske inte direkt, det kanske inte slår till förrän om tio år och då måste man kanske ha akut läkarvård och så får man istället betala en jävla massa för att man tog ett vaccin för tio år sen mot något man trodde var farligt men i själva verket var det vaccinet som var farligt.

 Jag vill inte att någon ska ha makten över mig, jag är min egen och ingen bestämmer vad jag ska göra. Så är och kommer det alltid att vara.

Hoppas ni blivit lite kloka av detta inlägg, jag vill inte övertala er att tycka som jag, men att ni blir lite mer informerade om hur det ligger till och sådant.

Vad tycker ni om hela det här kaoset? Ska ni vaccinera er eller hur ska ni göra?

AMANDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0