Varför är allt i vårt land så j-vla tabu?

Såg ett program imorse om Bert Karlsson och huruvida han är rasist eller ej. Jag personligen tycker väl inte så värst mycket om Bert som den personen han är i media, kaxig och allmänt otrevlig men de gav honom verkligen ingen chans i det där programmet (Något UR program på svt). De vinklade det så att det såg ut som om han var värsta rasisten och tyckte illa om alla invandrare vilket han försökte säga inte var sant.

Anyway. Jag blev så arg när jag såg det här för det är alltid så i sådana program, de ska alltid vinkla det så att någon framstår som "the bad guy" och det känns bara jävligt omoget att göra sådär.

Men något Bert sa i det där programmet var att det finns invandrare som förstör, våldtar, misshandlar, begår bedrägeribrott etc och de borde bli utvisade enligt honom.

Jag håller så fullständigt med honom om det. Det känns så fel att säga sådär för ämnet är så fruktansvärt känsligt men jag håller med på den punkten. Själv är jag allt annat än rasist.

MEN jag är även medveten om att andelen svenskar som begår den här typen av brott är minst lika många om inte fler. Nu är det ju tyvärr som så att vi kan inte utvisa svenskar, det går liksom inte för de har ju inget annat land.

Hoppas på att ni förstår vad jag menar med detta. Tycker den här rasism-grejen har gått överstyr. Jag tycker illa om alla människor som gör andra illa och då spelar det ingen roll om de har utländsk bakgrund eller om de är svennar. Det har inte någon betydelse i mina ögon. Där har ni skillnaden.

Andra människor (rasister) bryr sig inte överhuvudtaget om att  lika många svenskar begår brott, de vill helt enkelt bara ha en anledning till att hata. Hata de som inte ser ut exakt som dem, är som dem, delar samma åsikter och firar samma högtider som dem. De vill bara hata. De människorna är fruktansvärt oförmögna att känna kärlek.

Jag förstår inte varför folk hatar andra pga deras hudfärg, bakgrund och så vidare. Men jag förstår inte heller varför vi svenskar är rädda för att uttrycka vad vi tycker och tänker. Folk vågar inte säga saker för de är rädda att bli kallade för rasister. Det är nog Sveriges värsta skällsord numera. Varför är det så förbjudet att uttrycka vad man tycker och tänker? Så länge man inte kränker någon så har man rätt att säga vad man tycker. Yttrandefrihet kallas det.

Vad säger ni om det här? Vågar ni säga vad ni tycker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0