CYKLAT EN MIL!

Jaha, jaha. Andra gången denna veckan jag cyklat en mil. Gud vad aktiv jag varit i veckan. Plus den långa promenaden med Sara & Lina :)
Jag har nog förresten inte berättat vad Sara sa när vi sågs (vi har inte träffats på några veckor, trots att vi bor grannar, shame on us!) I alla fall, det första hon sa när vi möttes upp var: "har du gått ner i vikt"
Sen klämde hon mig på armen och sa: JAG TYCKER DU HAR BLIVIT TUNN. Jag har nog förlorat något kilo, inte sådär mycket som är värt att skryta om (än) men ändå, kul när andra märker det. Då känns det som att allting har en mening. Man får feedback för sitt hårda arbete. Auwe, Sara! <3

Idag cyklade jag i alla fall ut till komvux som då alltså ligger ca 5 km om man cyklar hemifrån mig. Beroende på vilken väg man tar så är det 8-10 km. Svettigt värre, tur att det är nerförsbacke dit. Dock uppförsbackar hem så mjölksyran har återvänt till mina ben!

Matte B, jahaja. Lättare sagt än gjort. Det är ca 2 år sen jag läste matte a och ja, det är inte direkt något jag går och sparar i hjärnan, det här med ekvationer och sådant. Men givetvis skulle vi ha ett test-prov idag för att se hur mycket vi kunde. SHIT. Jag har ju typ glömt allt. Förhoppningsvis fick jag något rätt på provet. Men jag pratade med läraren efteråt så jag ska läsa igenom några matte a uppgifter, repetera och försöka komma ihåg! Sen har jag ju mitt eget lilla mattesnille (min kille). Så det här ska nog funka ändå.

Nu ska jag käka lite mac & cheese, kanske sova en liten stund & sen ska jag jobba kl fyra.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0