gah!

Hej! Går upp tidigt, sticker till tågstationen i Skurup för att ta tåget till Ystad för en mycket viktig grej: Matte b på komvux, genomgång på onsdagarna dessutom så det är extra viktigt. Vad händer? Jag och Alexander kommer till stationen och möts av ändringar på displayen: "NY tid, 10.01" tåget ska alltså gå från Skurup 9.47(!)

En stund går och tiden ändras till tio över, sedan till 16 över och när klockan var mer 20 över ungefär så kommer tåget. Sen 20 min till Ystad. Jag kommer fram ca 20 i och min lektion börjar kvart i, ute på regementet vilket tar en stund att gå till från tågstationen.

Jag tänker: bussen!

MEN, vad händer då? Jag ser hur bussen köra iväg. Hade den stannat en halv minut längre hade jag hunnit med den och kommit kanske 3 min sent till lektionen. Istället missar jag hela lektionen.

Jag menar hur lönt är det att komma en halvtimme eller mer för sent? Då har de redan hunnit ha genomgång och ja. Kaos.

Jag blir så irriterad.

Dessutom sa jag till Alex imorse: Det var ändå ett tag sen nu som tågen var försenade, det är ju bra! Det kanske börjar ordna sig med deras problem..

Det ångrar jag bittert att jag ens yttrade! Blä. Nu sitter jag här hemma och ska försöka räkna lite matte, tur att min kille är ett sådant mattesnille, han hjälper mig verkligen och jag kanske kan klara den här kursen trots allt.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0