Vuxenskola

Jag ska, tro det eller ej gå tillbaka till skolan imorgon, klarade aldrig av gymnasiet, glömde jag berätta det? Nej, haha. Skojade. Jag ska läsa matte b på komvux. Skoj!! Nej! Jag som älskar matte, haha snarare motsatsen, hatar det. Nej förlåt. Motsatsen till kärlek är inte hat - likgiltighehet. Jag är likgiltig gentemot matematik.
Jag ska göra det jag ogillar ännu en gång. Börja på ett nytt ställe, nya människor, mer matte, vem blir min lärare osv. Ovisshet. Jag gillar inte ovisshet, det gör mig nervös.

Jag känner mig nervös, ja, jag erkänner. Inte för jag har någon särskild anledning direkt men ändå. Det tillhör liksom min natur att bli nervös av sådana här grejer, det är rätt jobbigt ibland.

Men imorgon slår jag i alla fall följe med Annika & Josse och det är bara infomöte imorgon. Men ändå. Ny skola, nya salar. Jag hittar inte. Jag vill inte behöva andra, jag vill vara independent, svårt när man inte vet. Haha. Jag får helt enkelt vänja mig vid tanken att fråga.

Nu till ett annat problem: vad ska jag ha på mig imorgon? Inget för dressat och inte för slarvigt heller.

Strumpbyxor, svart skinnväst, puderblus? Kan det funka? Beslutsångest stavas det.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0