wear no makeup

Alla vet att huden i ansiktet mår mycket bättre av att vara osminkad. Så enkelt är det. Men på sista tiden har jag hört och läst jättemkt om folk och hört från folk direkt att de absolut inte går ut utan smink. Please. De flesta ser bra ut utan smink, oftast ännu sötare än med smink.
Jag förstår om man har något stort ärr eller jättesvår akne att man vill dölja det men har man inga sådana problem så ser jag inte grejen med att ALLTID känna ett måste att vara sminkad. Det är fint att vara utan smink.

Jag sminkar mig inte alltid när jag ska jobba till exempel för jag upplever att sminket gör så att man känner sig mer fettig i hyn när man springer fram och tillbaka på jobbet och har fullt upp, då är det skönare att inte sminka sig eller kanske bara ha lite mascara på för då kan jag skölja av ansiktet på min rast och känna mig fräsch igen. Det gör jag inte om jag ska gå 10 timmar på jobbet med smink i fejan.

Till alla som känner någon form av besatthet av smink, sluta, var naturliga lite då och då. Det skadar inte, snarare tvärtom - det gör bara gott för huden och ingen kommer säga att man är ful utan smink (även om man nu skulle vara det, hahaha) men det är faktiskt inte SÅ viktigt.

Jag menar.. då blir det ju inget särskilt när man sen väl ska klä upp sig och göra sig fin inför någon fest eller så. Då känns det bara som vanligt.

Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0