I'm back

Jaha, har då varit iväg ett tag från bloggen, har haft lite abstinens måste jag erkänna!
Detta har hänt sedan sist; min dators hårddisk pajade men en vän till min pappa lyckades rädda mina bilder och dokument som tur var men datorn är kaputt!
I tisdags hade jag uppkörning i Karlshamn och fick godkänt, i onsdags körde jag upp och blev godkänd även där så tro det eller ej men nu har jag körkort. Känns så himla härligt!
Igår körde jag och Alexander till Malmö, jag körde dit och faktiskt inne i Malmö också, var lite skeptisk då jag precis fått körkortet men det gick hur bra som helst och jag har ju kört i Malmö förut så det var inga problem.
Vi skulle handla lite julklappar men det blev bara två julklappar och till mig själv blev det den mysiga stickade koftan från gina tricot och en lång, tunn kofta från veromoda, skitfin! Vi fick dessutom lämna julhandeln och köra hem efter bara någon timme då snöovädret bara blev värre och värre MEN jag ska tillägga att det handlar helt om hur man kör, om man håller den hastighet man känner att man kan hantera, håller avståndet till framförvarande och är beredd på bromsen så är det ingen fara.
Problemet med folk som är med i olyckor är ofta att de inte håller tillräckliga avstånd framåt och då smäller det, så enkelt är det. Vi kom hem helt oskadda.
Idag ska jag åka in till Malmö igen fast med tåget denna gång, vi ska köpa en julklapp till och sen ska vi hem till Alexander och käka taco. Gott.
Just nu har jag min pojkväns bärbara dator här, han var snäll och tog med den hit så att jag inte är helt dator-lös, han har nämligen byggt en egen stationär dator som han har därhemma och behöver med andra ord inte denna datorn! :)
Nu ska jag nog ta och sova en liten stund till och sen gå upp och göra mig i ordning i lugn och ro, klockan tre tar jag tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0