Snowy

Det är snöigt, minst sagt!
Idag var det tänkt att jag skulle jobba, 13-18 och kanske längre därtill om det hade behövts. Jag sov hos Alexander inatt och gick upp tidigt för att ta tåget långt i förväg eftersom jag visste att vädret inte skulle vara det bästa.
När jag kom till stationen var klockan lite innan elva, jag stod på stationen i en och en halv timme. Inget tåg, inga ersättningsbussar och inga taxibolag som ville hämta mig i Skurup och köra mig till Ystad (färd på ca 20 min).
Jag ringde jobbet och vi bestämde att hålla kontakten under dagen utifall att jag skulle kunna komma till jobbet. Jag gick hem till Alexander igen och vi spelade TP med hans föräldrar, skoj!
Inga tåg, bussar eller taxibilar syntes till så långt ögat nådde och tågtrafiken skall vara avstängd till klockan fyra inatt, minst.
Vid fyra fick jag ett samtal från min pappa som sa att en chaufför som kör frukt&grönt till kvantum hade några leveranser i Skurup. Det fanns ändå ljus i tunneln.
När klockan var strax efter fem gick jag ut och blev upphämtad av en supersnäll lastbilschaffis. Toppensnällt. Fick skjuts hem och klockan var inte mer än 18.00 när jag kom hem. Perfekt. It was a christmas miracle. Haha.
Imorgon väntar julafton, julmat och paketer. Kul.
Nu ska jag kolla in nelly.coms rea. KUUUUL. Sen är det ju mellandagsrea direkt efter julafton i de olika städerna, runtom i Sverige!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0