"Man blir som man umgås"

Det ligger verkligen något i de där orden. Jag har inte tänkt så mycket på det förut men det är faktiskt så. Ibland är det nästan lite läskigt när jag tänker på det.
Alexander har varit min pojkvän i fyra år (!!!) i oktober och när man umgås så pass mycket som man ofta gör med sin pojk- eller flickvän så blir det gärna så att man snappar upp ord som den andra använder och olika uttryck. Kroppsspråk och sådant kan också lätt bli påverkat av den andra personen.

På sistone har jag dock lagt märke till det extra mycket då jag använt MÅNGA av min killes uttryck och det är liksom inga vanliga uttryck utan han snappar upp från låtar och filmer och sådär.

Häromdagen skrev jag ett sms till honom när han frågat om jag köpt dricka eller vad det var: "Done & done!" vilket är ett uttryck han ofta använder när han fixat något jag bett om  eller så. SJuuuukt.

Jag använder nu minst 5 av hans uttryck och konstiga ord utan att ens ha bestämt mig för att använda dem. De bara hoppar ur munnen som små grodor där de passar bra in. Scary. Haha.

Det är ganska så att när man är tillsammans så länge så blir man till slut som en komplett person. Man tar efter varandras goda sidor och ja, ni förstår.

Jag har definitivt hittat min andra halva, den saken är jag dödssäker på. Jag älskar dig Alexander:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0