20.20 Restaurangbesök

För ca en vecka sen (en vecka exakt kanske till och med!?) fyllde min syster år. Vi brukar alltid gå ut och äta när någon i familjen fyller år men eftersom hennes pojkvän var bortrest ville hon vänta tills han var tillbaka så att han också kunde följa med.

Så idag bestämde vi att vi skulle ut och äta, Marinan bestämde min syster och dit åkte vi. Bokade bord till halv sju. Beställde lagom till halv sju och när vi sitter där och väntar... så märker vi hur folk som beställde efter oss (trots att de var fler än oss) fick sin mat före oss och jag lovar, vi beställde ingen mat som tog extra lång tid.. de hade nämligen valt samma rätter som oss...

Lite irriterade blev vi och ju längre tid det tog desto mer frustrerande blev det. Visst kan det ta lång tid någon enstaka gång på en restaurang det har jag full förståëlse för MEN det har varit så VARJE gång vi varit där och ändå ger man det en chans till för det har hänt så på andra restauranger förut ju som bättrat sig till nästa gång liksom.

Flera som jag känner som ätit där har erfarit samma sak som oss. VÄLDIGT lång väntetid.

Det är under all kritik. Såhär lång tid får det inte lov att ta. Jag vet inte riktigt var man ska vända sig men believe me, jag ska framföra kritiken för det är absolut inte rätt att klaga här och sen inte göra något mer. De måste ju åtminstone få en chans att bättra sig.

Dock är personalen trevlig och det är ju inte servitrisernas fel, absolut inte. Men det får bara inte ta sådan tid.

Det är synd på en sån mysig restaurang med så god mat att det ska vara ett sånt här litet fel som förstör allt.




Maten var i alla fall jättegod och ja :) det var mest det jag skulle skriva. Nu är här nästan HELT fint på rummet, bara några smågrejer kvar.

Imorgon skulle jag egentligen träffa Hannah men hon hade inte fått mitt sms som jag skickade och trodde att jag inte kunde .. lite synd att det kan gå snett med sms ibland. Men men, vi får ta och bestämma ett nytt datum:)

Nu ska jag kolla på spring break på MTV! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0