ett argt inlägg

FUCK ALLTSÅ! Jag är så jävla uttråkad på livet! Inget nytt händer och framförallt: folk förändras ALDRIG. Åtminstone aldrig till det bättre.

Jag är så trött och irriterad av att alltid omges av negativa människor. Jag försöker och är för det mesta väldigt glad och vänlig och detta är inte bara min egen åsikt utan även många andras har jag ofta fått höra.

Varför är det då så svårt för vissa att visa samma sida tillbaka? Jag förstår knappt ens hur det är möjligt att vara otrevlig mot någon som jämt är snäll och vänlig!? Jag klarar det inte i alla fall..

Om jag mot förmodan någon dag är på dåligt humör (alla är det faktiskt någon gång!) så kan jag inte vara otrevlig mot någon som är snäll och vänlig, det går inte för mig att vara sur mot en sådan människa och jag förstår inte varför det är så himla svårt för så många?

Vänlighet föder vänlighet och HAT föder helt klart hat!

Jag har blivit uppfostrad med meningen: "behandla andra som du själv vill bli behandlad" eller "om du är vänlig så får du vänlighet tillbaka" HMM... no way josé. Det är inte sant. För så många gånger folk varit sura eller rentav elaka mot mig trots att jag behandlat dem på bästa sätt.

Jag är så TRÖTT på detta. Jag är trött på bittra, sura, otrevliga, jävla människor. Oavsett om man känner dem eller inte.

Det kvittar fan i mig vem det är, man har ingen rätt att behandla en okänd människa dåligt bara för att man känner för det.

SKÄRPNING MÄNNISKOR!  Och då menar jag ALLA människor som känner sig träffade av det här för det är en skandal att samhället ser ut som det gör med folket. GAH. Just nu känns det jävligt hopplöst kan jag tala om!

Puh, kändes åtminstone bra att få ut det där! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0