lördagen











Vi hade som sagt femtioårskalas här hemma i lördags, blev mycket lyckat och vi åt en massa gott, drack en massa gott och var uppe i kyrktornet nere i stan i Maria kyrkan här i Ystad. Det är lite speciellt eftersom den inte är öppen för allmänheten och det är inte så värst många som får chansen att gå upp där och prata med vår lurblåsare Roland.

Men alla våra gäster fick följa med upp i tornet på kyrkan, kyrkan byggdes på 1200 talet och tornet rasade något efter det men återuppbyggdes på 1600 talet igen så det är VÄLDIGT gammalt och det är väldigt läskigt att ta sig upp och ner där, branta trappor och stegar hela vägen upp och sen blir man väl alltid lite nervös när man är högst upp i en väldigt gammal byggnad, bara för att den inte rasat på flera hundra år så är det ju ingen garanti för att den inte ska rasa just när jag är där uppe, haha. Hemska tanke.

Kvällen till ära hade jag en av mina fina tunikor på mig som jag köpte i Dubai, importerad direkt från Indien, handgjord, mycket fin med paljetter och grejer, strumpbyxor till och min gummiväst i beige från kappahl (det ser alltså ut som en skinnväst men när jag kollade på materialet så var den faktiskt gjord i gummi, otippat men sant!)

På bilderna: min Alexander ville inte ta en fin, ordentlig bild med mig, han är kameraskygg :P och när jag väl övertalat honom att ta en bild så tramsade han bara. När jag sen försökte ta en bild på mig själv höll han istället på i bakgrunden med olika grimaser och grejer för att få mig att skratta. Innerst inne vet jag att han inte vill något hellre än vara med på mina bilder (A)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0