11.48 onsdag -

Då var det onsdag igen. Snart kommer Alexander, om ca en kvart närmare bestämt. Sen ska vi till Malmö/Lund lite senare idag och eventuellt ska vi klämma in en liten övningskörningstid med min pappa också innan dess. Hoppas på att vi ska hinna.. men det vill till att jag går i duschen nu då.

I lokaltidningen här i Ystad idag hade de skrivit om den här 38-åringen som häktats för mordet på Trez, som var härifrån Ystad, och även misstänks för 5 andra mordförsök. De hade pratat med hennes mamma.
Jag kände en sådan klump i magen när jag läste vad hennes mamma sagt, det gör så ont att veta att en person lyckats orsaka sådan enorm smärta hos en stackars familj.

Mamman berättade också för tidningen att hon inte känner någon hämndlystenhet och att hon tycker det är skönt att hon inte känner något sånt då hon inte är någon sådan människa. Det är så starkt och fint att orka fortsätta och att ändå kunna ha den inställningen trots att hennes dotter blivit brutalt mördad. Det är ett tecken på medmänsklighet och mognad, för vad skulle det hjälpa att hämnas? Men samtidigt är det väldigt många som skulle reagera med att hämnas tillbaka på personen som gjort ens nära illa.

Jag tycker att sådant inger hopp, hopp för mänskligheten. Att orka och kunna vara "den större människan" trots att någon gjort den du älskar så högt så illa, det är stort. Det är starkt. Det ger mig hopp.

Nu hoppas jag att alla ni som har någon i er närhet som har det svårt verkligen ger den personen en STOR FET KRAM. För vet ni vad? Ibland är det allt som krävs för att få någon att må bättre för en stund. En varm kram, direkt från hjärtat.



Jag hoppas att Trez och alla andra som fallit offer för våldet är på en vacker plats som denna nu.

Kommentarer
Postat av: elie

SV: det är toppen med mig:D

2010-11-10 @ 19:57:46
URL: http://elie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0