Hotell Gyllene knorren



Gooosh. Jag gillar reklamen för årets julkalender: "hotell gyllene knorren", kanske att det blir en kul julkalender i år? Tycker att julkalendrarna har varit under all kritik de senaste 3-4 åren. Förra året var ju ren skit.

Jag tycker att de som är barn nu ska få samma fina minnen av julkalendrarna som jag har sen jag var barn.

Mysteriet på Greveholm, Pelle Svanslös, Ronny & Julia, När karusellerna sover, Julens hjältar, Jul i Kapernaum och såklart: Dieselråttor och Sjömansmöss.

Minns ni dem?

De var mysiga, de var fina. De hade en tanke bakom sig. Man kände att julen närmade sig för varje avsnitt som man såg. Jag fick verkligen den där mysiga julkänslan inom mig när jag såg dem, jag minns känslan väl än idag trots att jag var ganska liten när vissa av julkalendrarna gick!

Vilken julkalender är er favorit genom tiderna?

Min favorit är nog faktiskt Greveholm, jag har till och med den på DVD och kollar på då och då när julen närmar sig. Mysigt. Den ger mig verklig julstämning i hela kroppen! :)



   








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0