Gårdagskvällen



Igår jobbade jag till halv sex och klockan åtta blev det middag med Alexander & Josse på ÖG här i stan, en fin liten restaurang som jag aldrig ätit på förut. Ganska dyrt men väldigt fint och fin mat.
Vi åt trerätters, förrätten kunde vi ha skippat dock, kändes mest som jag medverkade i fear factor och fick tvinga i mig kallskuret kött, presssylta, salami med skitstora vita fettprickar, parmaskinka och grisfett som var torkat och saltat. Grisfettet smakade jag inte ens, klöktes av doften bara.

En stark, skånsk senap blev min räddning, tog en liten bit kött och doppade i senapen, det dolde smaken och jag lyckades äta större delen av förrätten. Men usch vad hemskt det var.
Huvudrätten däremot var SUPERGOD. Jag åt hängmörad ryggbiff med riktig, hemmagjord bearnaise och hemmagjorda pommes och vita rotfrukter som tillagats i ugn. Gott var det. Riktigt gott och till efterrätt valde jag en chokladfondant med vaniljglass, fondant är ju så gott!

De andra två käkade samma förrätt som mig, och en annan huvudrätt - samma köttsort men med typ getost och sådant på, vilket jag inte gillar, till efterrätt åt de creme brule och jag fick smaka lite av Alexander, det var faktiskt gott, har aldrig smakat creme brule förut nämligen.

Kvällen avslutades runt elva tiden, ganska lagom :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0