Bitterfittor

Ursäkta uttrycket, it's just an expression. Men jag kom att tänka på den sortens människor som man brukar kalla just för bitterfittor, som ser allt från den mörka sidan. Som ser nackdelarna istället för fördelarna. Som kämpar för att dra ner det glada och goda humöret hos andra (känns det som åtminstone) och som verkar må bättre av att veta att andra mår lika dåligt som en själv för att man dragit ner deras glada humör.

Känner ni till sorten? Tror att alla känner till den sortens folk.

Det är tråkigt. Man bjuder folk på fest och de klagar på än det ena och än det andra eller helt enkelt inte kommer för att man inte är kul nog, eller för att något bättre dök upp i sista sekund.

Jag hatar sånt. Det är så tråkigt när man själv är så glad och peppad inför något och sen finns det någon i ens krets, som tvunget måste dra ner stämningen och bara vara allmänt negativ.

Jag fyller 20 på onsdag, hate it or love it. Det skiter jag i, men dra inte ner mitt goda humör och min lycka över att gå över till vuxen ålder. Vill man inte vara med och fira min dag är det upp till en själv och jag blir inte sur. Klart det är tråkigt om man bjudit in någon som blir tvungen att avböja men sånt är livet.
Men däremot folk som ska klaga på upplägg och grejer på festen, det är fan folkhyfs att man inte beter sig så.

På onsdag ska jag ha en mysig dag och på lördag ska jag festa satan. Så jag är glad att jag har så goda vänner som jag vet kommer göra min festkväll till en väldigt minnesvärd kväll. Jag älskar er!

Så from now on får de min odelade attetion och ingen suris kan ändra på det!

Kommentarer
Postat av: Josse

Men herregud, vem är det nu som skall klaga? Du får berätta mer imorgon! Jag är så peppad inför lördag och tycker vi skall ses en stund på onsdag också!

Ses imorgon :) Massor love !

2010-10-25 @ 17:30:58
URL: http://missazizi.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0