four years gone by so quickly, so wonderfully



Fyra år är lång tid, men de känns inte sådär långa och olidliga när man delar dem med någon så fin och underbar som Alexander. Han har gett mig de fyra bästa åren av mitt liv, än så länge alltså för vi lär nog inte splitta än på länge. Jag trivs med honom, han är min vardag och min fest, väldigt ombytlig på ett bra vis och jag tröttnar aldrig på honom.

Här har ni tre bilder från vår dag, i torsdags.

1. Jag fick en superfin bukett med rosa (såklart, eftersom han vet att jag älskar rosa!) rosor och rosorna kom i antalet fyra.. ja, just det - fyra som i fyra år och det var faktiskt bestämt så. Han är väldigt finurlig och vet hur han vill ha saker och ting. Han berättade för mig att hon i blomsteraffären hade föreslagit tre rosor men det hade han satt stopp för med en gång och sagt att det skulle vara fyra och ingenting annat. Fint. Han är fin!

2. Närbild på en av rosorna :) som jag nu lagt i en slags magisk sand som min mamma köpt som bevarar vilken blomma som helst och gör så att den ser helt färsk och fin ut förevigt, typ. Jag kan visa er sen när jag tagit upp rosorna ur sanden.

(man klipper av stjälkarna, så det är kanske 2 cm kvar av stjälken, sen lägger man dem i den här konstiga sanden som är rosa från början men som man sedan värmer i ugnen tills den blir blå, sen lägger man blommorna i en liten spann som man får med sanden och häller på den blåa sanden när den svalnat efter ugnen, man måste täcka alla blommorna annars funkar det inte! Sen sätter man på locket på spannen och låter blommorna ligga där i typ en vecka, två veckor.. har inte så mkt koll på det, min mamma gjorde det mesta av jobbet så jag kan uppdatera om mer info sen när jag tagit reda på vad produkten heter och vart man kan köpa den, det kan bli en ganska fin detalj i ett rum, en blomma som ser helt ny och färsk ut men som i själva verket är "torkad")

3. Alexander drack sin favoritläskedryck, fanta lemon (den finns bara på burk) och det är inte den där california lemon, utan vanlig lemon, denna på burk är något surare än den på flaska och mkt godare! Testa den!


Fint va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0