Make-up

Tänkte visa er vilka make-up produkter jag använder :)





ögonskugge-pensel, rouge-borste, solpuder-borste och puderborste


jag börjar med att lägga ett lager primer på huden, den längst till höger i bild - min kommer från oriflame, sen sätter jag på lite foundation - min kommer från lumene och jag använder den allra ljusaste nyansen, därefter använder jag concealern från viva la diva (skriver till bilden nedan hur den funkar) och slutligen lägger jag ett jämnt lager puder över hela ansiktet, mitt puder kommer från H&M.


Concealer från viva la diva, kopia på den från makeupstore, jag använde den från make-up store förut men den tog slut för ett tag sen och den funkade jättebra. Men denna är precis lika bra och till ett mycket bättre pris. 50 kronor kostar denna!

För att täcka finnar och andra röda märken i ansiktet blandar du den gula nyansen med den hudfärgade, man kan även blanda i lite foundation för att få en perfekt färg. Sen duttar man på det över röda ojämnheter i ansiktet och det ger perfekt täckning.

För att täcka påsar under ögonen och andra grå-mörka fläckar i ansiktet blandar man den röd-aktiga nyansen med den hudfärgade och även här kan man blanda i en gnutta foundation och sedan täcker man mörka fläckar med den och även denna ger perfekt täckning :)




Slutligen använder jag rosa rouge tillsammans med lite aprikos/brunt solpuder, fyller i ögonbrynen med en ögonbrynspenna från H&M, målar med ögonpenna längs med den övre fransraden med en ögonpenna från oriflame, ögonskugga från H&M och mascara från maybeline.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0