refreshing

Några klunkar te och det känns bättre i näsan. Det känns uppfriskande och det blev genast lättare att andas. Härligt, även om det bara är tillfälligt!

Tänkte berätta en lite rolig händelse som inträffade igår. I onsdags när jag var och shoppade på entré så hittade jag ett jättefint halsband, en guldfärgad orm. Jag skrev nog om den tidigare i veckan. Nu var grejen såhär: När jag skulle sätta på mig halsbandet och använda det i typ torsdags eller fredags så upptäckte jag att ormen var trasig :( blev lite besviken men sen igår så åkte vi till Burlöv som jag skrev igår och tog med mig den till cubus (där jag köpte den)

Tjejen i kassan var hur trevlig som helst och frågade om jag ville kolla runt lite först och se om jag kanske hittade något annat. Eftersom jag ändå skulle kika i butiken så gick jag en runda och det resulterade i att jag inte hittade något, så jag går tillbaka till kassan och hon känner igen mig:

"du hittade ingenting nej?"

"nej, det gjorde jag inte!"

"då gör vi en reklamation på halsbandet" (de hade nämligen inte fått halsbandet till den cubusbutiken på burlöv)

"ja, vad bra!" sa jag.

"vill du ha ett tillgodokvitto eller pengarna tillbaka?" frågar då tjejen i kassan

jag kollar på min kille förvånat och säger sen till tjejen "pengarna tack!"

Varför skulle jag vilja ha ett tillgodokvitto som med andra ord är bundet till butiken när jag kan få mina pengar tillbaka och handla för dem i vilken affär jag vill?

Haha, tyckte bara att frågan var dum..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0