Det kallas demokrati av en anledning!?

Jag blir så förbannad på folk. Speciellt folk med makt över vissa människor som Kenza t.ex.
Såg idag att hon skrivit ett inlägg om valet, att alla har rätt till sin åsikt och så uppmanade hon alla att rösta. SÅ långt var det ju liksom bra skrivit!
 Hon avslutar inlägget med att "Jag förbjuder mina läsare att rösta på SD" och visst det är med en viss skämtsam underton och det skriver hon klart och tydligt ut.

Längre ner skriver hon att det inte går att kommentera längre då det blev för mycket rasistiska kommentarer och att många gick till överdrift i sina kommentarer. Jag förstår det, fullständigt.

MEN när jag går in och läser vad folk kommenterat så ser jag att hon gör tvärtemot vad hon precis skrivit, hon låter inte folk tycka vad de vill. Demokratin finns till för att alla ska få vara med och tycka till, bestämma och ha sin egen åsikt - inte för att någon som många ser upp till ska banka i dem att "det är fel att rösta på den och den".

En person har kommenterat: "jag tänker rösta på sd men jag har mina anledningar" något i den stilen och vad svarar kenza då? Jo, att man inte bara kan tänka på sig själv och att det finns nio miljoner andra att tänka på när man lägger sin röst. MEN HALLÅ?

Man röstar för sin egen skull, man röstar på det parti som ger flest fördelar för en själv. De rika röstar på Fredrik Reinfeldt för att få ännu mer pengar and so on.. det är så det fungerar med politik och demokrati.

Jag säger absolut inte att jag stödjer SD, eller att jag ska rösta på dem för det ska jag absolut inte göra. Men alla har rätt att rösta på den de vill och så länge man inte bryter mot lagen så kan partierna uttala sig som de vill. För som jag sa: det är hela grejen med demokrati.

Jag tolererar inte heller att folk går till angrepp mot det de inte gillar. Som den här mannen i Malmö som tillhörde SD, någon bröt sig in i hans lägenhet, knivskar honom och ristade in ett hakors i pannan på honom! Är det att få uttrycka sin åsikt? Ska man bli knivskuren för att man inte tycker precis som vissa andra?

FÖR HELVETE, detta är inte någon jävla diktatur där man knivskär eller avrättar de som inte håller med de som bestämmer. Detta är Sverige, ett hemskt bra land, som ger människorna här otroliga möjligheter till vad de än kan tänkas vilja göra, detta är en demokrati. Ett land där man får säga vad man tycker utan att behöva vara rädd för att något hemskt ska hända en.

SKÄRPNING FÖR HELVETE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0