Godmorgon, eller Goddag kanske?

Hej på er :) idag mår jag något bättre, fortfarande ganska kass men det är helt okej antar jag.
Dagen började med några skivor rostat bröd och ett glas mjölk, har sen dess legat på sängen och degat, inte klätt på mig, inte duschat, inte gjort någonting alls faktiskt.
Jo, jag har sett en film som var hemskt fin. Kärlekens val hette den. Jättemysig film om en kvinna som blir lämnad av sin man för en yngre kvinna. Väldigt, väldigt fin. Verkligen värd att se.

Idag lär inte hända särskilt mycket. Idag är det den 11 september förresten, kan ni tänka er att det är nio år sen det där planet störtade rakt in i world trade center? Sjukt. Jag minns den dagen. Jag var elva år, visste inte ens vad world trade center var.
Satt i skolan och en lärare från en annan klass kom in och berättade att något helt sjukt och tragiskt hänt. Jag förstod inte riktigt vad hon menade, mer än att ett plan åkt rakt in i en byggnad.

När jag var hemma senare den dagen och min pappa kom hem från jobbet satte han direkt igång tvn så fort han kom hem från jobbet och DÄR sände de om world trade center på nästintill alla kanaler på tvn. Man fick se planet köra in i tornet om och om igen.

Ingen visste vad som hänt, allt var helt oförståeligt, jag som bara var elva kunde inte riktigt fatta. Jag förstod det som en olycka och det var det nog många som gjorde till en början. När andra planet kom så var det klart; det var ingen olycka. Det var meningen. Det var förutbestämt. Någon elak jävel hade planerat det hela.

Men vem? Än idag är det oklart. Usama bin ladin, jovisst, det skulle kunna vara han men så mycket skumt som försiggår i USA så är jag inte förvånad om det i själva verket var statens verk. Det är så lätt att skylla på muslimerna och visst, de är väl inte helt oskyldiga till vissa hemskheter i världen, men det är verkligen inte vi kristna heller. Dessutom kan man inte döma alla över en kam. Det är bara så fel.

Nu är frågan: Kommer den här pastorn i USA bränna koraner idag? Det har ju blivit ramaskri kring det så vi får se hur det blir med den saken. Urlöjligt tycker jag. Ska inte de som "för guds talan" inom kristendomen vara lite mer rättvisa? Står det någonstans i vår heliga bok, bibeln, att vi ska döma alla efter några få personers verk? Ska hela det muslimska folket få lida för något några få personer kanske gjorde, med betoning på kanske för det finns inga bevis på att det var människor med muslimsk bakgrund som utförde detta hemska dåd.

En hemsida som är hemskt bra är vaken.se, gå in där och läs om olika händelser. Som t.ex. world trade center
byggnad sju, det var bränder på ett fåtal våningar i huset och inget plan rörde ens den byggnaden. Hur skulle en byggnad där det bygger på några få våningar kunna rasa rakt ner i avgrunden, om ingen sprängladdning avfyrades? Det är i princip omöjligt. Kanske hade staten något med det att göra? :S

läs artikeln här

Det har även kommit fram att de som utredde 9/11 blev tillsagda av vita huset att "inte rota för mycket i det" hmmm... undrar varför?

läs om komissionen här


Något som jag missat är att Usama bin ladin är död.. enligt vaken.nu är han det. Är det bara ett trick och en bluff hela grejen? Det kommer fler och fler bevis som pekar på att 9/11 var en ren bluff och var uppdiktad av ett visst land vid namn.... U...S......and.....A... kan ni tänka er va!?

Usama bin ladin är död?





detta visste du inte om 9/11

Är Obama styrd?

faktan som media inte vågar röra

faktablad om 9/11 mycket läsvärt


Organisationer mot 9/11

kändisar bryter tystnaden

mer du inte visste om 9/11



Hmm..  man får sig helt klart en tankeställare!


Kommentarer
Postat av: sandra

ska strax göra mig klar! sj?

2010-09-11 @ 15:51:01
URL: http://fourclover.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag ska ha tjejkväll :D dd??

2010-09-11 @ 15:59:40
URL: http://fourclover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0