Skräckfilmernas inverkan på oss

Egentligen är det inte bra att det finns så mycket skräckfilmer nu för tiden. Jag läste en gammal klasskompis blogg som skrev att hon var lite rädd för att duscha sen hon såg house of wax eftersom en man kommer upp ur golvbrunnen och skär hälsenan av någon i filmen.

Jag har exakt samma problem. Jag kan inte se en skräckis och sen släppa det, jag fortsätter tänka på filmen och skrämma upp mig själv hur många dagar som helst efter att jag sett filmen, jag drömmer till och med mardrömmar ibland och blir allmänt paranoid har jag märkt.

Jag gillar inte att duscha när jag är ensam hemma, tänker att någon ska komma och hugga ner mig där jag står naken och helt utblottad i duschen, vi har ett genomskinligt duschdraperi som tur är så jag kan se vad som händer i badrummet, hehe. Jag gillar inte heller speglar och tänker ibland att det ska finnas någon i spegeln, sån sjuk tanke alltså.

Jag får aldrig såna tankar när här är folk hemma, det är så fort jag är ensam så börjar jag måla upp historier för mig själv och även om jag vet att det aldrig kommer hända som i filmerna, eller risken är åtminstone väldigt liten att det inträffar, så finns ändå tanken där.
Detta är vad skräckfilmer gör med folk, det är inte konstigt att det är fler än nånsin som blir mentalt sjuka och mördar på väldigt skumma sätt, utsätter andra för tortyr och grejer.

Jag menar kolla på vilken skräckis som helst och du kan få hur många tips som helst på hur du kan ta död på någon annan, och vem som helst kan ladda ner, hyra eller köpa de här filmerna, är det inte lite sjukt?

Det är ju inte konstigt att det sker hemska saker i världen och numera är det "lite okej" att vara lite halvt mentalt instabil, typ som han vad han nu heter som tros ha mördat sin blivande fru Linda Chen.

Han påstår att kineser kidnappade honom och lade honom i någon baklucka på en bil men ändå har han fotat sig själv i Humlegården i stockholm och datum finns för när bilderna är tagna dvs säga samma dag som han påstås ha varit kidnappat.

Hur kan vi acceptera en sådan historia? Det är ju ren bullshit och är det sant så är det ju sjukt. Just därför tvivlar jag på att det är sant.

Men är det konstigt att fler än nånsin blir mördade, våldtagna, torterade etc? NEJ, inte alls konstigt.

Dels har vi en jäkla massa filmer som är så sjuka så jag undrar om de som skapat filmerna mår riktigt bra!?
Jag menar förr var det aliens och spöken som skrämde oss i filmerna, nu är det psykopater som på något konstigt vis lyckas droga ner dig och låsa in dig i maskiner som är nästintill omöjliga att ta sig ur (som i saw filmerna) som skrämmer oss. Är de som skapar filmerna psykopater? Det verkar så kan jag tycka.

Sen en annan anledning till att det sker alltmer konstiga saker i vår värld är nog lite pga att allt är så okej nu för tiden.
Det är okej att bli kåt av att bli slagen, det är okej att tända på barn (enligt vissa, absolut inte enligt mig), man ska bli bunden och underminerad och det ska vara sexigt, HELL NO.

Folk tänder på alla möjliga konstigheter och det finns hemsidor och tidningar för alla möjliga smaker.
Man säljer sina egna barn (hur fan kan man?) och betalar sjukligt feta människor för att de ska bli ännu fetare, ber dem skicka bilder osv.
Det finns till och med de som tycker om att bli krossade vilket innebär att en sjukt fet kvinna sätter sig på dig och typ hoppar upp och ner så att benen i din kropp nästan knäcks. Hur är det sexigt?

Jag tycker mycket är okej, har inget emot homosexuella eller bisexuella, men måste man ta allt till överdrift?

På nätet kan du ju hitta ALLA sjuka grejer, tecknad porr, barnporr, porr med svarta, porr med vita, folk som äter bajs, spyr upp det och äter det igen, folk som dricker kroppsvätskor, etcetera.

HUR SJUK ÄR VÄRLDEN? Vad är det för fel på lite gammal hederlig draculaskräck eller sex med en person på vanligt vis, inte med barn och inte med tecknade figurer. För fan.


Är detta sexigt? HELL NO.

Eller detta? Magklänning tror jag det kallas!

 

Vill understryka att jag har absolut ingenting emot feta människor, de är människor precis som vem som helst. Men när man gör sjuka grejer och utnyttjar en fet människa för ens egen tillfredsställelse så tycker jag det är fel och visst, de får betalt och allt men folk som skickar mat och pengar till mat åt de som redan är alldeles för tjocka det är ju livsfarligt för den feta människan, de kan dö och att de som tänder på detta inte kan förstå detta är det som gör mig pissed.

 


Kommentarer
Postat av: batoul

Så sant!

Håller med om allt du skrev!



Men va e d som sticker ner från klänningen?!

2010-09-11 @ 09:56:59
URL: http://batouls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0