thoughts

Det förekommer så mycket orättvisor i vår värld. Inte minst svält och fattigdom men något som är oss här i trygga Sverige lite närmare är kalla människor.
Vi har allt på vår sida, ekonomi, demokrati, säkerheter av olika slag men ändå håller vi på som om vi vore idioter ibland.

Det finns vissa regler för vad man bör eller inte bör göra eller vem man bör eller inte bör umgås med.

Vi är reserverade, ovilliga att träffa nya vänner och allmänt omöjliga på allt.

Jag är inte rädd för att hitta fler, fina vänner för jag vet att det är möjligt. Jag struntar ganska rejält i vem den nya vännen är, bara jag blir behandlad rätt :) jag struntar i vad som hänt förut, om en person haft ett otäckt rykte om sig tycker jag snarare synd om personen eftersom jag vet att rykten oftast inte är sanna.

Förr, när jag var yngre var jag så försiktig med vad folk skulle säga. T.ex. så var jag väldigt försiktig när det kom till tjejer som hade rykten om sig att vara lösaktiga, just av den anledningen att jag själv inte ville få samma rykte om mig.

Nu skiter jag i vilket, vi är gamla nog att göra vad vi vill med våra liv. Om någon av mina vänner vill ha lite skoj och ligga runt, fine, gör det. Jag kommer inte att försöka hindra någon. Snarare tvärtom, lev lite. Prova vingarna, men use protection, det är mitt enda krav.

Det är sån jävla dubbelmoral i allting. Som tjej får man inte gilla sex och man måste vara tilsammans med killen för att det ska vara okej att ha sex, i tv visar de grova bilder på en kille som sätter på varenda tjej han ser.

Vem är det som är slampan egentligen? Haha. Om någon nu ska bli kallad det. Tycker inte att någon ska bli smutskastad på det viset. Men det har tydligen varit okej att säga så om tjejer i alla tider.

Fel. Tjejer är lika mycket sexuella varelser som killar är, om inte ännu mer. Haha. Så snälla, låt oss också få ha vårt lilla roliga utan att behöva vara rädda för otäcka rykten!

Nu har jag ju pojkvän sedan fyra år, så kalla mig slampa hur mycket ni vill, jag kunde inte brytt mig mindre - men jag vet hur det är att vara singel och ständigt känna att man inte riktigt kan göra som man vill för oj, där runt hörnet kanske ett obehagligt rykte väntar.

LEAVE THEM GIRLS ALONE säger jag bara :D

och tänk på:

- det är okej att vara vän med sin expojkvän eller flickvän, så länge alla inblandade är okej med det.
- tjejer och killar kan vara vänner utan att vara attraherade av varandra/ha sex
- bara för att man hör ett rykte om en person så betyder det inte att det är sant
- Man får sota för att man haft förutfattade meningar om någon eller något, jag har varit med om det många gånger att jag trott något om en person som sen visat sig vara helt fantastisk!
- Size does matter
- det är faktiskt oftast utsidan på en person som gör en intresserad, sen om personen är snäll avgör om man vill fortsätta lära känna människan eller inte.
- bara för att man fått en dålig start så betyder det inte att man inte kan börja om från början och ge varann en ny chans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0