Darkness

Hej där ute i mörkret. Gud vad det börjar bli mörkt om kvällarna, klockan är ju faktiskt inte ens tio. Knäppt!

Ikväll har vi käkat korv och bröd, med lite ketchup på och lättdryck med smak av kaktus/lime, gott och enkelt! Det var dock inte så enkelt att bära hem matkassarna... Jag var som sagt ute på hageby centrum tidigare idag och passade på att handla lite mat när jag ändå var där. Det blev hela två kassar med allt möjligt; kycklingfilé, korv, bröd, mjölk, yoghurt, lättdryck och lite frukt och grönt. Det blev tyngre än jag tänkt mig och när jag hoppade av spårvagnen vid söder tull och såg hur mycket folk som stod och väntade vid hållplatsen där trean skulle komma så blev jag bara så trött och bestämde mig för att gå till nästa hållplats istället. När jag kom fram dit upptäckte jag att det skulle dröja en stund tills nästa spårvagn kom så jag bestämde mig för att gå lite till, trots att det var huuuur tungt som helst!

Jag gick förbi hållplatsen på gymnastikgatan och när jag kom upp till väster tulls hållplatsen som är sista hållplatsen innan min så tyckte jag inte det var så lönt att hoppa på och åka kanske en halv kilometer... så jag fortsatte lunka hemåt.

När jag var bara en liten bit hemifrån så började jag känna hur ont det gjorde i armarna och axlarna. Men jag kämpade mig hem och allra sista biten till vår port är en lång jäkla backe upp som avslutas med två trappor(!) jobbigt! Jag var helt slut när jag till sist nådde lägenheten, och ja, jag tog hissen upp, vi bor ju ändå på trettonde våningen och frågan är om jag överlevt om jag tagit trappan ovanpå allt! Haha.

Nu har jag jätteont i axlarna och Alex sover, han har haft fullt upp hela dagen med aktiviteter i skolan, men det är kul :) jag tror nog att han kommer trivas som fisken i vattnet, det verkar så i alla fall efter denna första dagen :)

För övrigt idag har jag blandat tapetklister, slipat ner ytan på en stol och börjat "tapetsera om" två trästolar som vi fått av Alex föräldrar, vi ska klistra på lite bilder vi klippt ut ur tidningar, kommer bli superfint :) visar resultatet senare!

För övrigt har det nog faktiskt inte hänt så mycket mer än så idag. Imorgon ska jag gå till Erikshjälpens second hand och se om jag kanske kan fynda något där! Ska se om jag dessutom kan hitta dit till fots... det borde inte vara alltför svårt och det ligger inte jättelångt härifrån faktiskt. Jag ska göra klart mina stolar imorgon också och försöka hitta min mobilsladd till datorn så jag kan ladda in bilder här på lägenheten och så :)


Sov gott, Puss!


(Extra stor kram till morfar och mormor!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0