i taxin, i trappen, i hissen, i hallen

Goder kväll!

Måndagkväll och jag och Alexander tittar på film; Love and other drugs, ganska kul film! Igårkväll innan vi somnade kollade vi på filmen Rango, ni vet den där animerade filmen som handlar om en ödla!? Kul film, man skulle kunna tro att det är en barnfilm men den där filmen hade jag banne mig inte visat för några små barn! Det är väldigt vuxet budskap i den nämligen och mycket vapen och grejer! Se den, alla som är över tio år :).


Ikväll har Norrköping spelat mot AIK, allsvenskan, och vi har stadion precis bara ett stenkast härifrån, snacka om att vi hörde jubel och buande när vi satt här uppe i lägenheten med vårt öppna fönster! Kul med lite liv och rörelse. Vem som vann har jag ingen aning om men när vi åkte in till stan tidigare med spårvagnen var det helt avspärrat så vi fick inte åka längre än till Söder tull, sen ville inte chauffören köra längre. Poliser överallt och massor av supportrar. Men det verkar som att det varit relativt lugnt och inte alltför mycket bråk.

Sen har det regnat häruppe och så har vi gått en bit i rododendrondalen, ett fint promenadspår kanske man kan kalla det som ligger runtom motala ström. Fiiiiint! Kommer bilder även på det!



Vad mer har hänt? Hmmm.. inte så värst mycket mer än så. Vi har fixat lite mer i lägenheten och det börjar kännas riktigt mysigt här!

Imorgon börjar allvaret för Alex, han ska till skolan och vara där heeeeela långa dagen. Men det är ju bara kul :) träffa sina klasskompisar och sånt kul! Jag hade tänkt ta mig en tur i staden, här är alla människor så glada och trevliga och hjälpsamma! Jag har nog pratat med fler främlingar här än jag gjort på ett år i Skåne, haha. Jag ska även vika tvätt och lägga i ordning i lådor och garderoben och så skall här dammsugas och moppas och eventuellt ska jag lägga ut mattan som vi köpte på IKEA i lördags :) en fin grön historia, luddig och mjuk.


Nu ska jag säga godnatt och se klart filmen! :) Sov gott alla läsare!


Puss & kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0