Norrköping

Hej vänner!

Jag och Alex är numera Norrköpingsbor, eller åtminstone Alex. Jag är det så snart jag hittat ett jobb här uppe, vilket förhoppningsvis sker snart. Nu har jag dock semester i två veckor så jag behöver inte åka tillbaka till Skåne förrän den 26 augusti! Därefter får vi se när jag återvänder hit.

Vi har i helgen flyttat in i vår etta på 26 kvadrat i Norrköpings gamla superfina vattentorn. Här uppifrån ser man ut över en stor del av staden och allra högst upp i byggnaden på taket finns en stor och fin terass där man kan grilla, sola, chilla, kolla på stan och bara njuta.

Just nu har vi många bollar i luften... vid sextiden käkade vi middag som bestod av köttbullar, pulvermos och brunsås och så lite svamp till det. Nu fixar vi med gardinerna, samtidigt som vi har en maskin tvätt nere i tvättstugan. Vi har även hunnit med att handla lite grejer till lägenheten idag, varit ute och kollat på en jättefin galleria här i utkanten av nk som heter ingelsta shopping, vi har även varit och handlat mat.

Känns heeeelt sjukt att vara över femtio mil hemifrån. Detta är för ett och ett halvt år så efter det åker vi hem till Skåne igen och givetvis skall vi åka hem på lov och sådant men ändå. Femtio mil...


Idag firar jag och Alex fyra år och tio månader :) jag har fått en jättefin present. Bilder på allting kommer så snart vi kommit i ordning!

Nu ska vi gå upp på taket och kolla på stjärnorna och månen om de kommit fram än :) Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0