Onsdag

Hej på er!


Idag gick jag upp när Alex gick till skolan, strax innan åtta typ :) käkade lite frulle och därefter bestämde jag mig för att det behövde dammsugas och ställas ordentligt i ordning här för vi har liksom lite struntat i att fixa vissa grejer så här står fortfarande lite bananlådor lite här och var (A) men det ska det bli ändring på!

Jag börjar dammsuga och har hunnit med halva rummet när det ringer på dörren, jag som inte väntade något besök har på mig nattlinne och morgonrock och tänker att: "det är säkert Alex som slutat tidigare och kommer hem nu" så jag går och öppnar och utanför dörren står en kille med typ byggarkläder, blåkläder typ. Och jag blir lite smått överraskad för jag väntade mig liksom att det skulle vara Alex.

Mannen utanför dörren säger: "Jag kommer från hsb och ska fixa lite anmälda fel här i lägenheten" Jaha okej... vilka fel undrade jag och han hade inte direkt någon koll. Så jag frågar: "är det spisplattan du skall fixa?"

han: "spisplattan? är det något fel på den?" 
Jag: "mjo, när man sätter på den ena spisplattan så slår jordfelsbrytaren av all ström i lägenheten"
Han: "jaha, det har jag inte fått nån information om... då får vi väl felanmäla det"


 Jaja, han fixade i alla fall kylen som saknade en hylla och en sockel nertill och sen fixade han kranen i köket som läckte och satte upp en brandvarnare som något smarthuvud plockat ner... förra hyresgästen gissar vi på!?


Anyway... nu har Alex precis varit hemma och vänt, slängt i sig några mackor och bytt kläder och nu gett sig iväg igen för att vara borta hela kvällen! Munchen - oktoberfest typ, i Linköping :) blir säkert kul! Själv ska jag mest ta det lugnt, njuta av mina sista lediga dagar nu och som sagt ställa i ordning här in the lägenhet. Här blir nog lugnt och tyst i tornet ikväll, hoppas jag, det är tydligen stora delar av eleverna när i Norrköping som ska på den där festen :) Skönt med lite lugn här i tornet :)


Har inte så mycket mer att berätta om nu, återkommer senare :) Nu blir det köttbullar och makaroner till lunch. Bon apetit!


Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0