Dagens äventyr


Jag vill ha en chanel
Idag var jag ledig och gissa om det var skönt!? Yeeeep, det var skönt som attan!
Igårkväll åkte jag till Alexander, vid niotiden. Så fort han ätit somnade vi båda två framför tvn och sov hela natten lång utan att vakna i princip, behöver nog inte nämna att vi båda var helt slut efter jobbdagen? 
Alexander jobbade länge, enda till åtta och jag började ju kl 6 och slutade 18.15, plus att det var inventering vilket innebär att vi räknar ALLA varor i HELA butiken, kan ni tänka er att man blir trött? Ni som är från Ystad vet att ICA kvantum är en stor butik och det är en heeeeel del att räkna! Som tur var fick jag sitta lite i kassan också och stå i förbutiken efter lunch. Skönt att komma ifrån räknandet faktiskt.
Idag har vi mest sovit länge, kollat på sista saw filmen som var riktigt äcklig- inte läskig utan bara äcklig, alldeles för mycket grova scener och för mycket blod och avsprängda/huggna kroppsdelar. Usch.
Vi har även käkat gulaschsoppa och knäckebröd och sådär.
17.40 var tanken att jag skulle ta tåget hem men när vi anlände till stationen i Skurup ropades det ut i högtalarna att det tåget var inställt så jag surfade in på skånetrafiken via mobilen och upptäckte att det fanns en buss som hade slutstation i Ystad, det tog dock ca 20 min längre att åka än tåget men jag hade i vilket fall som helst fått sitta och vänta i en timme på nästa tåg ändå så jag gick bort till bussarna, och när vi står och väntar på bussen som skulle gå 17.50 så kommer tåget mot ystad!
Tåget släpper av folk och nya människor går på i Skurup, sen kör det vidare till Ystad. Snacka om att jag went bananas! Jeffla skånetrafiken. Seriöst, hur kan man ropa ut i högtalarna att tåget är inställt och sen kommer tåget ändå. Sådana idioter. Jag blev riktigt pissed off! Nu får det vara nog med deras tramserier.
Det fanns inte så mycket att göra, jag fick ta bussen och 45 min senare var jag hemma i Ystad. Jag fick i alla fall hem mitt H&M paket idag så jag är faktiskt ganska glad ändå, förutom att Skånetrafiken suger!
Imorgon jobbar jag 12-15, sen är jag ledig torsdag och fredag och sen jobbar jag till stängning både lördag och söndag. Buh. Men men, goooood money.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0