Guldklimpar i min egna guldgruva

Lite Alice i underlandet-feeling i min fönsterkarm :)



Väggen ovanför min säng, det  randiga tyget är en del av min sänggavel som är hemmasnickrad.  Väldigt enkelt och fint. Köp ett tyg du gillar, köp en bit tjockare plywood eller liknande trä och en skummadrass. Limma på madrassen på träet och fäst sedan tygstycket sträckt över trästycket med madrassen. Tyget fästs lättast på baksidan av trästycket med en häftpistol :)



Min himla fina ängeltavla :) i den lilla kvadraten nere i hörnet står det: "änglar, visst finns dom"


Prylhyllan med alltifrån babar-mamma-figur, glasfigurer, souvenirer från olika länder t.ex. eiffeltorn från Paris, fingerborg från Hawaii och Dubai, läppglans format som kakburk och muffins, barbapappa-figurer, några ugglor. Och så några tavlor och andra fina grejer ovanpå. Till höger ser ni min musse-tavla jag fick i studentpresent och mitt senaste tillskott i konstsamlingen; den svarta tavlan med två vita ansikten. Så fin.



Prylhylla gjord av ett gammalt slag tror jag det kallas. Man hade i alla fall den här lådan (som egentligen inte ska stå på detta håll utan liggandes) på olika tidningsredaktioner när man skulle trycka tidningar, i de små facken förvarade man de olika bokstäverna till tidningen - man tryckte ju allt för hand då det inte fanns maskiner på den tiden. Köptes på en loppis för typ 200 spänn. Älskar den.
De gröna glasburkarna kommer från indiska, glasfatet i mitten med små burkar ovanpå kommer från systrarna grene så också den lilla glasskålen till höger, speldosan som ni ser längst till höger fick jag när jag föddes eller döptes - minns inte vilket och det röda mini-vitrinskåpet är egentligen till ett dockskåp men jag har valt att ha det som en cool inredningsdetalj :)













Nu har ni fått se lite av mitt rum :) Några av mina små favoriter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0