solen skiner

.. men jag ska sitta inne i kassan på ICA enda till kvart i åtta ikväll, typiskt när vädret för en gångs skull är bra och solen är framme. Aja. Det blir nog bra ändå.
Jag har precis sett uppdrag granskning på svt1 som handlade om en pedofil som förgripit sig på sin dotter och sedan blivit dömd till sluten rättpsykiatrisk vård men ändå fått permiss och lyckats köpa sig själv en lägenhet i ett bostadsområde med fullt av barnfamiljer där han köpte presenter till barnen och bjöd in dem i sin lägenhet osv, till slut hände det igen. Han fick återfall och förgrep sig på en femårig flicka. Det är sjukt att man kan få permission från en sluten anstalt. Det borde inte få hända.
Men nu ska jag snart till jobbet, börjar klockan två. Sen är det fem timmar och 45 minuters jobb som gäller. Hemma igen lagom till åtta ungefär, har inget mer planerat för idag.
(Tänkte bara säga en grej: jättekul om ni lånar bilder här ifrån men det vore kul om ni länkade till min blogg då också, tack på förhand)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0