The perfect dress

Tänkte delge er lite av mina tankar kring studentklänningar och sådär.

Studenten är en av livets största dagar, förutom när man gifter sig eller får barn. Jag kommer alltid minnas min student, lättnaden att det var slut på eländet, slitet, strulet - början på resten av mitt liv!

Just därför borde alla bruka allvar och satsa på en klänning som åtminstone du själv alltid kommer minnas och vara stolt över. Min klänning blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Det var meningen att jag skulle få klänningen uppsydd och jag var hos en sömmerska som verkade väldigt duktig, vi tittade på tyger, kom överens om ett pris och så vidare. Sen mätte hon mig och började sy utifrån mina önskemål.
Klänningen blev dock inte alls som jag tänkt mig, den var ful, inte alls charmig för min kropp och rentav ful. Den var absolut inte dåligt sydd men bara inte som jag ville ha den.
När den var klar skickade hon ett sms till mig och skrev att jag kunde hämta den och ta med mig ca 3000 kronor. Jag blev helt chockad då vi kommit överens om att den inte skulle kosta mer än 2000. Då påstod hon att hon bara räknat tyg-kostnad och inte jobb.
Jag däremot vet att jag frågade henne redan från början vad ALLT skulle kosta, både med arbete och tyg och då sa hon ca 1500 kronor, kanske lite mindre, kanske lite mer. Men verkligen inte 1500 spänn mer.

Jag sa att jag verkligen inte var intresserad då och nu var det endast fyra dagar kvar till studenten. Jag hade lite panik men jag ville inte ha en klänning på mig som jag inte trivdes i och framförallt inte till det priset.

Min pappa var ledig två dagar innan studenten och vi ilade in till Malmö och som ett mirakel hittade jag en helt underbart fin klänning inne på MQ. Jag älskade den. Så den blev det och jag ångrar inte en sekund att jag köpte den och inte den specialsydda.

Men nu till saken: om jag hade tagit studenten i år hade jag satsat på en klänningen med trekvarts-ärmar, ganska kort kjol och vid.

Som denna på bilden, men givetvis skulle den varit vit!



bild: weheartit.com

Jag hade dock gjort kjolen något längre så man inte visar hela rumpan! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0