Vilken fräckhet


bild: weheartit


Jag har glömt berätta för er att jag i måndags hämtade ut mitt körkort, wiiie. Äntligen är det fixat och jag är himla nöjd med bilden och allt :) jag ska ju ha körkortet i tio år nu så det gäller att vara nöjd! :)

Jag tänkte berätta en lite rolig, men ändå jäkligt irriterande grej som hände när jag hämtade ut brevet.

Körkortet är en värdehandling och skickas därför som rekommenderat brev till närmsta postkontor, konstigt nog skickades inte mitt till närmsta utan till företagscentret nere i stan.
Jag åkte dit så fort jag bara kunde, så himla glad över att redan ha fått hem avin eftersom jag trodde det skulle ta mycket längre tid för dem att tillverka kortet.

Anyway.. jag anländer till företagscenter, lämnar fram avi och idkort, jag är helt ensam på postkontoret - inte en enda kund i närheten.
Kvinnan bakom disken går och hämtar mitt brev och innan jag vet ordet av river hon upp MITT brev (eftersom hon vet att det innehåller ett körkort) och tar ut MITT körkort. Vilken jäkla fräckhet alltså.

Och nu ska ni få förklaring - mest troligast åtminstone- till att hon gjorde sådär.

På ICA där jag jobbar har vi även post och jag vet en del om hur det går till när man lämnar ut ett brev/paket. När det är ett rekommenderat brev - som mitt var, så måste mottagaren (jag) skriva på avin och visa upp leg.
ID-handlingen ska antingen scannas in i datorn (om streckkod finns på baksidan) eller så ska hela personnumret knappas in i datorn.

På de flesta körkort finns en streckkod och på de flesta sis-märkta idkort finns ingen streckkod och man måste därmed knappa in personnumret vilket tar en liten stund längre och är något mer omständigt.

Just därför - är i alla fall min teori - tog hon sig friheten att riva upp MITT brev och ta ut MITT körkort för att göra HENNES jobb enklare, trots att hon inte hade någon kund efter mig.

Sen slängde hon kuvertet och gav mig endast kortet.

Visst, kuvertet och pappret som ligger i är kanske inte viktigt, men för mig är det och hon har ingen som helst rättighet att göra på det viset. Dålig stil och jag kunde fasiken inte förmå mig själv att säga något. Jag blev så jädrans paff att tungan vek sig.

Sådär lat får man f-n inte vara. Det är under all kritik.


Har ni varit med om något liknande? Berätta gärna :) PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0