Fredag

Är det seriöst redan fredag? ^^ Känns inte som att det kan vara möjligt men så är det.
Jag har visserligen haft fullständigt fullt upp hela veckan!
Har jobbat alla dagar utom igår i denna veckan och ska börja jobba 14.00 idag till stängning :) imorgon jobbar jag 7.45-15 och på söndag har jag jour!
I veckan har jag mest umgåtts med Connie, weeeho! Hon var här igår och käkade med mig och syrran, kyckling och klyftpotatis :) och sen försökte vi baka en kaka som blev katastrof, hahaha. Jag borde lägga ner. Jag kan ju inte baka har vi fått bevisat gång på gång xD.
I onsdags handlade jag med mormor och därefter åkte jag & Connie till Malmö, eller ja, jag körde ju alltså. Där lämnade jag in ringen som jag fick av Alex till min födelsedag för att byta storlek, den är så himla fin! <3
Sen åkte vi ut till Svågertorp och gick på rusta, och slutligen avslutade vi Malmö-besöket med lite chinabox, mums! :)
När vi kom tillbaka till Ystad åkte vi till kyrkogården och minneslunden för att tända ett ljus för vår vän Tobbe som dog i somras. Det var så fint där i minneslunden! Vi saknar dig <3
Igår var jag med Catti på dagen och det var så himla kul :) satt hemma hos henne och snackade, drack te och bara hade det allmänt trevligt :) Sen på kvällen kom som sagt Connie hit och det var awesome som vanligt! :)
Vad kan jag mer berätta? Jo, natten till måndag när jag skulle köra hem Connie till henne, klockan var kanske 2-3 nånting. Så upptäckte vi att det kom rök ur en soptunna vid ungdomens hus här i stan, vi parkerade bilen och gick mot soptunnan, det började ryka allt kraftigare och till slut såg vi att det slog stora lågor ur soptunnan, rinde 112 och berättade vad som hänt. Hon som svarade där verkade mest tycka det var löjligt eftersom de flesta bränder i soptunnor slocknar av sig själva när det som brinner brunnit upp. Men hon sa i alla fall att vi kunde prova att kasta i grus i tunnan och få elden att slockna på så vis. Hon lade på och elden upphörde, det bara kom lite, lite rök ur den.
Vi tyckte ju liksom att det var bättre att ringa om man är osäker än att läsa i tidningen dagen efter att ungdomsgården brunnit ner.
Jag vaknade klockan tolv dagen efter av att telefonen ringde, dolt nummer. Jag svarade att en kvinna presenterade sig som en medarbetare på räddningstjänsten och hon ville att jag skulle prata med ett brandbefäl. Så jag sa Okej, kan jag väl. haha. Och kopplades till en man som var hur trevlig som helst! Han ville veta var det var det hade brunnit och jag förklarade och han gick ur och kollade och konstaterade att det var helt klart där det brunnit. Sen sa han att det var mycket sånt just nu, många småttingar som springer runt och hittar på jävelskap så han tyckte det var superbra att vi ringt, "bättre ringa en gång för mycket än en gång för lite" sa han och jag höll verkligen med! :)
Sen tackade han oss så mycket för att vi hjälpt till att släcka branden och sådant och sa att vi gärna fick fortsätta köra på nätterna och leta efter bränder, det lär vi nog inte göra, haha. Men kändes kul att han verkligen berömde oss efter att kvinnan i luren på natten mest verkade tycka att vi ringde i onödan :P
Det var nog allt jag hade att berätta :) Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0