Karma

Jag vet inte om jag skrev det igår men jag funderar på att göra ett hjärta på ena handleden och något annat på andra, något betydelsefullt. Jag tror på karma och jag är varken buddist, hinduist eller liknande.

Sökte på google translate, som är toppen! Hittade att man kunde översätta till gujarati, sökte på vad det är för språk och fick veta att det är ett indoariskt språk som man pratar i den indiska delstaten gujarat. Denna delstat är Mahatma Ghandis födelseplats och gujarati var hans modersmål.

När jag läste allt detta tänkte jag direkt att det är ju helt perfekt. Tatuera in karma fast på gujarati. Jag tror faktiskt det får bli så! Ska diskutera saken med Alexander och så och se vad han tycker.

Ni får gärna kommentera och säga vad ni tycker :) Ska jag ha hjärtat på ena handleden och karma på andra eller ska jag ha det på samma handled?


Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0