Goder afton, goder afton både herre och fru, vi hälsar eder alla en fröjdefull jul







Japp!
Hemma, slappar. Kort och konsist beskrivning på min kväll :) Vi har ätit köttbullar, hemmagjorda av självaste Alexander :) duktig påg det ni! Under tiden han stekte kydabollarna gick jag till affären och handlade lite.


Och så till veterinärbesöket alltså: jag tog först spårvagnen till södertull, Maui pep till en endaste gång. På södertull väntade jag på bussen och åkte sedan en bit, hoppade av på ingelstagatan och gick till smådjurskliniken som ligger precis hundra meter från hållplatsen ungefär. Katten var fortfarande tyst när vi kom in trots att där stod en stor jävla hund och gnällde/skällde, vi blev inkallade till ett av rummen och Maui fick komma ut ur buren, jag fick lyfta ut henne för hon var lite rädd! Sen höll jag i henne och tjejen på kliniken tog fram sprutan och Maui gjorde inte ett endaste ljud, hon försökte ta sig ur mitt grepp men det gick hur galant som helst!

Sen hoppade Maui in i buren och vi åkte tillbaka och samma sak gällde på hemvägen - inte ett pip från henne! Skönt att hon lärt sig att buren inte är farlig :)




Nu är jag arg på Maui, jag var i full gång med att föra över bilder från mobilen till datorn och vad gör katten? Hoppar upp på tangentbordet så att bilderna raderas och inte kan hittas någonstans, helt borta. Puts väck! Inte i papperskorgen, ingenstans. Kul! Det var bilder från när jag, Connie & Josse var ute i fredags och nu är de borta. För alltid. Man blir faktiskt ledsen! Inte för att Maui kan hjälpa det, hon vet ju inte vad som händer men hon vet att hon inte får hoppa upp på skrivbordet, men hon är fortfarande så liten så jag får väl bara acceptera att bilderna är borta men det är så himla trist när man blir av med något man inte vill bli av med! :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0