Maui <3



Japp, jag och Alex har hämtat hem den här lilla krabaten. Idag har vi kommit fram till att hon heter Maui efter en tids tänkande! :) Just i denna stund när jag sitter här och nördar mig ligger Alex och sover i sängen med Maui bredvid sig på kudden, hon tycker om mat och att sova på huvudkudden! SÅ HIMLA SÖT! <3

Jag är förresten tillbaka i Norrköping nu och stannar här till måndag den 26/9 :) sen åker jag hem för två veckor igen och sen tillbaka i två veckor igen och så fortsätter det.

Vad mer idag? Jo, min farfar fyller år och Det är femton år sedan Tupac Amuru Shakur dog, sjukt vad tiden går.

Ikväll har jag lagat middag bestående av kotlett, potatissallad, sallad med tomat, isberg, gurka och morot och lite stekta champinjoner och beasås till det, gutt!

För övrigt har jag lyckats dra på mig en hemskt jäkla förkylning enligt lagens alla regler; rinnande näsa (och nu även svidande efter några dagars snytande!), hosta, kli i halsen, ont i halsen, brännande ögon, slö kropp och ja, allt sånt där skit som man helst slipper. Men jag mår bättre idag och har faktiskt varit ute och handlat lite (mat) då jag kände att jag behövde lite frisk luft och det var faktiskt toppenskönt att komma ut och andas in lite ordentlig luft och få röra på sig lite!

Men förkylningen har även medfört att jag mest legat i sängen och soffan och slöat OCH läst en bok! Så nu har JAG, Amanda, faktiskt läst mer än halva boken och det mina vänner är väldigt bra och flitigt för att vara jag. Men det är en väldigt bra bok faktiskt, Inspärrad heter den och det är en sann historia om en flicka som skickas fram och tillbaka mellan olika barnhem och behandlingshem i England och till slut hamnar i ett rent helvete på ett ungdomshem där en massa hemska grejer händer henne, helt klart läsvärd!

Jag har även sökt lite jobb häruppe idag och hoppas på att någon nappar snart ;) Om någon chef häruppe i Norrköping läser detta: PICK ME, jag behöver en anställning NU! :)

Nu ska jag fortsätta kolla på: Vad hände med? helt okej program...


KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0