tjololo

God eftermiddag! Klockan är 16.25 och det är onsdag.. redan!?
På måndag åker jag till Skåne igen, och som vanligt blandade känslor inför det. Jag måste ju lämna Alex häruppe men samtidigt får jag träffa min familj och mina vänner i Skåne.

Idag har Alex varit hemma till ca kvart - tio i tre :) Hans enda föreläsning började inte förrän kvart över tre så jag har haft sällskap i form utav en fin människa och inte bara kisen idag :) Katten Maui sover och har sovit en stor del av dagen, men hon är ju bara en liten kattunge så det är inte så konstigt.

De första nätterna hon sov här var hon uppe och lekte mitt i natten och hoppade på täcket och i sängen men nu har hon lugnat sig och lärt sig ungefär när vi sover och då lägger hon sig antingen i sin korg eller bredvid någon av oss i sängen och sen sover hon i stort sätt hela natten, i alla fall märks hon inte om hon vaknar och går upp, hon väsnas inte längre vilket är bra :) Hon bajsar och kissar på lådan och det har hon gjort sen jag hämtade hem henne, det lärde uppfödaren henne som pytteliten katt :) hon har en rejäl aptit och äter både torrfoder och blötfoder vilket är bra!
Hon är dessutom inte så värst jobbig vad gäller att klösa och bita på våra saker, jag sprayar fy-spray på sladdarna utifall att hon skulle få för sig att bita på dem och i övrigt låter hon bli våra grejer för det mesta, hon har inte förstört något och hon leker och klöser på sina leksaker :)

Min hosta sitter i än men den är bättre, ganska rejält mycket bättre vilket är skönt för det är så jobbigt att inte kunna sova om nätterna! :(


Längtar till helgen då jag och Alex ska shoppa, weeho! :) Ska bli jätteskoj :)


Det var allt för mig :) Kraaaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0