Måndag 6/2-2012


Alexa Chung


Kirsten Dunst



Chanel Iman








HEJ. Idag är det måndag, middagen är precis slukad och alldeles snart väntar en långpromenad med min kära granne Lina :) vi brukar gå ca en timme, det blir en rejäl runda :)
Idag har förresten jag och min syster börjat på ny diet: LCHF :) Än så länge går det bra :) Jag vägde mig imorse också, det har jag inte gjort på säkert tio år(!) :O jag har varit så rädd för det och jag blev inte chockad över det höga talet som visades på vågen, hur mkt jag väger kommer jag nog aldrig skriva ut här, inte ens när jag gått ner en massa. Kanske, vi får se. Det är egentligen oviktigt, men lyckas jag med denna diet så kanske jag skriver ut hur mkt jag lyckats gå ner i alla fall :) vi får se!
Till middag åt jag köttfärs, stekt och kryddat, coleslaw, lite kyckling och creme fraiche som jag smaksatte med grillkrydda och så vatten till det :)
Anledningen till att jag valde just LCHF är därför att det är betydligt lättare att lyckas med än med vissa andra dieter, resultatet av LCHF är att man blir friskare, blir mer sällan sjuk, känner sig piggare, går lätt ner i vikt (i början i alla fall eftersom kolhydraterna binder upp mycket vätska i kroppen som sedan frigörs när man slutar äta så mkt kolhydrater) blodsockernivån blir mkt jämnare och så mår man allmänt bättre :)
Det är dessutom inte så svårt då man får äta tills man blir mätt och man SKA äta fett, bara att man skippar potatis, pasta, ris etc. som innehåller mycket kolhydrater, men personligen känner jag att jag kan vara utan det!
Så nu ska jag byta om och invänta att Lina ska höra av sig så vi kan ta vår pw :) ikväll ska jag baka: LCHF knäckebröd med skalade sesamfrön :) så man har något att äta imorgonbitti till frulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0