frisyrtips - student


Jahapp, då var det snart dags för student, någon månad kvar bara! Jag längtar som tusan tills min systers student den åttonde juni, wiiie. Ska bli så kul!
Men till en av de stora stylingfrågorna som dyker upp när det börjar närma sig: HUR SKA MAN HA HÅRET?
Det spöregnade ju hela dagen på min student, alltså verkligen SPÖREGNADE. Ingen lär glömma vår studentdag i alla fall, haha.
Jag hade mitt hår nedsläppt och lockade det lite lätt så det blev vågigt och fint, trodde dock aldrig det skulle hålla så bra som det gjorde. Det höll sig superfint hela dagen trots allt regn o blåst!
Själv funderade jag mycket över frisyren innan det var dags för student och ja, let's face it, mössan är ju en liten käpp i hjulet faktiskt. För man måste ju faktiskt ha studentmössa för att det ska vara student, det tycker i alla fall jag så att fixa någon superfin uppsättning är det inte tal om ens eftersom att frillan lär bli förstörd så snart man sätter mössan på huvudet.
Jag & tjejerna som jag hade UF-företag med :)

Jag & Ulrika :) på champagnefrukosten.
Så, nu tänkte jag ge er ett supertips om ni inte känner för att ha håret utsläppt som mig på er student och det är FLÄTOR, i alla dess former och sätt.
Antingen kan man ju göra en fin fläta av hela håret, flätat lite slarvigt och sen fästa fast några blommor i flätan, romantiskt och sött :)
eller så flätar man en liten del av håret, till exempel luggen eller också kan man göra en fiskbensfläta, endast fantasin sätter gränsen. Känn inspiration från bilderna och ni får ju såklart mer än gärna ha håret som jag hade det på min student ;) för det var ju faktiskt fint det med!
Hoppas ni fått lite idéer :) Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0