GELE = BORT

Vet inte om jag skrivit det här, men jo, det tror jag :S i alla fall... för typ en och en halv månad sen byggde jag, Sara & Lina våra naglar på pleasure divas i Malmö (på entré) och det har hållt superduperbra, nu har dock mina naglar börjat brytas och VET NI HUR ONT DET GÖR? Båda mina pekfingernaglar har knäckts, och nu även min ena lillfingernagel och satan i gatan, den var mig en riktig smärtsam en, usch. Så igår bestämde jag mig för att nu måste jag verkligen ta bort dem och jag tänker inte betala en massa för att fixa det på en salong, då det finns borttagningsmedel för gele att köpa..
Hade fått för mig att det fanns på åhléns men de hade tydligen inte sånt längre :/ dock fick jag ett tips av tjejen i kassan att man kan ta aceton på en bomullsrondell och pressa mot nageln och sen vira aluminiumfolie runtom och låta det verka i typ fem minuter.
Provade det igår och inget hände :( Men så läste jag på nagellacksborttagningen och insåg att den jag har hemma är utan aceton, haha. Så kanske inte så konstigt!? Så nu har jag köpt aceton på Ö&B för tolv spänn (på vinst och förlust, men vad fan tolv spänn) och ska prova och se om jag kan få bort gele-skiten :P hoppas hoppas hoppas. WISH ME LUCK.
Återkommer med resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0