LCHF-snacks

Heeey. Good morning. Vaknade faktiskt vid elva, duktig flicka :) men till vad? Ledig idag med.. så hade egentligen kunnat sova till fyra for all I care ^^.
Jag gick i alla fall upp, möttes av min syster som stod och fixade sig inför sista skoldagen denna vecka och hon tiggde till sig en skjuts till skolan! Men what the heck, jag var ju ändå uppe så.
Käkade frukost när jag kom hem igen och nu precis har jag förverkligat en idé som dök upp i mitt huvud... ni vet groks? En form av snacks, i form av typ bakad ost, endast ost.. Vet ni? Skitgott är det i alla fall. Så kom jag på idén att varför inte prova att göra sådana "ostchips" själv?
Sagt och gjort... rev upp lite ost, lade ut ganska tunt på en plåt med bakplåtspapper och så in i ugnen på 180-200 grader, i kanske fem minuter :P tills de flytit ut helt enkelt och fått lite, lite färg. Sen är det bara till att knapra på :) Perfekt för oss som följer lchf eftersom ost är mycket fett och väldigt, väldigt, väldigt lite kolhydrater :)
Prova, vetja!
Jahapp, det var väl typ det jag har gjort idag, ska ta tag i att fixa klart på rummet idag så jag har problemet ur världen en gång för alla. Nu har jag ju fått min nya hylla och allt :)
En underlig grej är att det luktar solarium på mitt rum och jag har inte solat på en vecka nu :O skummish.
På tal om solarium... kanske ska ta mig en tur dit senare :) ja, det gör jag nog :D
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0