In the daylight, in the daylight when the sun is shining. In the late night, in late night, when the moon is blinding. In the plain sight, plain sight like stars in hiding, you and I burn on, on.

 
 
Godkväll ladies & gents. 
Idag har varit en ganska mycket helt vanlig lördag :) vaknade runt elva och steg upp, gjorde mig i ordning, åkte till Rusta med mor min och köpte träningscykel (äntligen!!) och gardinstänger.
 
Kom hem och skulle hänga upp hissgardinen som jag köpte på Ullared igår, i köket. Den var dock inte tillräckligt bred, plus att den ena stången jag köpte idag inte var tillräckligt lång för köksfönstret så det blev ju en rejäl skräll till en början. 
När jag funderat en stund kom jag fram till att hissgardinen kunde hänga i vardagsrummet och att den för korta stången också kunde hänga i mitt lilla fönster i vardagsrummet så det löste sig.. dock var hissgardinen alldeles för kort så det såg bara löjligt ut när den var upphängd och det hela slutade med att jag klippte isär gardinen och gjorde tre gardiner av den istället och resultatet blev faktiskt himla bra!
Nu ska jag bara sy in gardinerna så de är exakt lika långa och sen är jag helt nöjd!
...och förstås hitta en längre stång och annan gardin till köksfönstret sen har jag gardiner i alla rum, finally!
 
Fyndade även en himla trevlig lampfot och en röd skärm igår som nu står i mitt sovrumsfönster och ger lite sådär mysig bordellkänsla, haha, nä men skämt åsido... lite moulin rouge-touch om ni fattar vad jag menar :) temat i sovrummet är numera rött, svart och silver, kommer bli himla festligt när det är klart. 
 
Vad köpte jag mer? 
Jo, ett stickat linne med dragkedja bak
bh & trosor
lite hygiengrejer; deo, nagellack och lite tvål och sånt
en stickad, randig tröja
2 dö-skalle sjalar (love them!) 
en sailor-kavaj 
2 krukor
2 fejk-orkidéer (eftersom jag är ganska kass på att hålla blommorna vid liv^^) 
en skrivare till datorn
doftljus
och kökshanddukar
 
Fick med mig en hel del hem och jag lyckades gott och väl hålla mig inom budget, slutsumman hamnade på nästan 1000 kr under budget, yiiiha! 
 
Sammanfattningsvis ett mycket lyckat ullared-besök! 
 
Ikväll har jag haft besök av Josse och vi har mest bara tagit det lugnt, suttit ute i det fina vädret och snackat och ja, sådär såg mig lördag ut i stort sett. 
 
Imorgon ska jag träna på min nya, fina motionscykel (nu har jag ju inga ursäkter för att inte träna!) och kanske ta en promenad i det fina vädret, tvätta lite och fortsätta dekorera och ändra om i lägenheten :) FUN! 
 
Puss & Kram skumbanan
 

 
(på bilden ser ni en av sjalarna jag köpte!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0